Persbericht Zanzare en O-International

Zanzare en O-International starten strategische samenwerking

Zanzare (Haarlem) en O-International (Gooi- en Vechtstreek) zijn twee verenigingen die er beide op gericht zijn om jongeren een positieve winterguard ervaring te geven in de competitie van Color Guard Nederland.

Deze twee verenigingen zijn per direct een strategische samenwerking aangegaan met de intentie om elkaar te helpen/versterken. Met name op het gebied van de training van staff en doorstroming van leden. Ook in praktische zin zal de synergie gezocht worden door beide verenigingen.

Zanzare heeft momenteel een vereniging met doorstroming tussen Junior en (Reg.) A unit. Mogelijkheden voor verdere doorstroom naar het Open Class niveau zijn er niet binnen de vereniging. In de strategisch samenwerking met O-International wil Zanzare haar leden een laagdrempelige doorstromingsmogelijkheid geven naar Open Class.

O-International komt uit in de Open Class en heeft momenteel een vereniging zonder doorstromingsmogelijkheden. Hierdoor zijn ze onder andere afhankelijk van instroom van leden die bij andere winterguard verenigingen zijn opgeleid en hogerop willen. Om in de toekomst een goede structurele basis van instroom te hebben is samenwerking wenselijk. O-International zal met haar ervaren nationale en internationale staffteam bijdragen aan de opleiding van staffleden.